TMA gecertificeerd

TMA-analyse, waarom?

De belangrijkste vraag voor veel mensen is dat ze plezier in hun werk hebben en behouden. Als we werk doen wat bij ons past, waarin we aan onze talenten en passie kunnen gebruiken en inzetten, zullen we beter werken, presteren en functioneren.

Je ervaart meer betrokkenheid bij je werk en kunt meer verantwoordelijkheid nemen voor de resultaten die je behaalt. Belangrijk is dus om te weten wie je bent, wat je kunt en wat je wilt. Voor sommige mensen een logisch verhaal, maar toch kunnen veel mensen een periode hebben in hun werk dat ze dit niet meer ervaren.

Hoe kom je er dan achter waar je staat en hoe maak je dit inzichtelijk voor jezelf?
Vanuit V&V Personeelsdiensten werken we met de TMA-methode. TMA staat voor Talenten-Motivatie-Analyse. De TMA – analyse is een prachtig hulpmiddel, die je deze inzichten geeft. Onze gecertificeerde coaches gaan graag met je aan de slag.

TMA - Talent en Motivatie Analyse, hoe werkt dit?

De TMA-analyse is een onderdeel van de TMA – Methode. Dit is een methode om ieder zijn drijfveren – gedragsvaardigheden - en de innerlijke motivatie in kaart te brengen. Gebaseerd vanuit de positieve psychologie en vanuit een wetenschappelijke basis opgesteld.

We starten na een eerste kennismaking met een online vragenlijst die door de kandidaat zelfstandig is in te vullen.

De uitkomst gaan we bespreken vanuit onze positieve, motiverende gesprekken. Vanuit deze uitkomsten ontstaat er een goed beeld van de drijfveren, talenten en cognitieve competenties. Je krijgt eveneens een goed beeld van de ontwikkelingsmogelijkheden van jezelf als professional, wat je communicatiestijl is, je rol in een team, je leer – en ontwikkelstijl en je ideale werkomgeving. Daarbij kun je een jaar lang gebruik blijven maken van de online- werkomgeving in het TMA -systeem, waarbij je met allerlei zelf gestelde ontwikkeldoelen aan de slag kunt en waar V&V coachende begeleiding zal geven, afhankelijk van de duur van het traject.

TMA - voor wie?

De TMA-methode wordt bij V&V voor verschillende doelen en kan in meerdere trajecten worden ingezet. Het is een waardevol onderdeel in een 2e spoortraject en/ of outplacementtraject.

Er is veel aandacht voor loopbaanontwikkeling bij veel organisaties omdat er meer aandacht is gekomen voor werkplezier en goed werkgeverschap. Werkgevers kunnen dit middels een loopbaantraject voor een medewerker inzetten, zodat dit voor beide partijen duidelijkheid geeft over de doorgroeimogelijkheden van een medewerker. Voor organisaties die dit belangrijk vinden, kunnen we met een TMA – analyse meer zicht krijgen op de drijfveren, talenten en competenties van een medewerker. Zo ontstaat er meer zicht op de mogelijkheden van medewerkers binnen hun eigen personeelsbestand, in plaats dat ze extern gekeken moet worden.

⸻  meer informatie

Maak kennis!

Voor meer informatie over onze TMA-analyse kan je altijd contact met ons opnemen.

Meer informatie? Neem contact op

Sollicitatietraining

Sollicitatietraining: Vergroot je kansen!

U bent op zoek naar een nieuwe baan en u wilt het liefst zo snel mogelijk weer aan de slag. Dan is het belangrijk dat u een aantal zaken goed op orde heeft, zoals uw CV, uw sollicitatiebrief en uw persoonlijke presentatie. V&V Personeelsdiensten biedt een sollicitatietraining aan, waarbij onder andere hier uitgebreid aandacht voor is.

Van intake tot baan – wij begeleiden je erbij

Voor aanvang van de training voer je een intakegesprek met de trainer. Zij kan op deze manier in beeld brengen waar de behoefte ligt en waar tijdens de training meer aandacht aan besteed moet worden. De training is maatwerk en is geheel afhankelijk van je behoefte.

Tijdens de training wordt gewerkt aan onder andere het CV, de sollicitatiebrief, sociale media, persoonlijke presentatie en het zoeken van en reageren op vacatures.
Je oefent tijdens de lessen en krijgt ook gerichte handvatten aangereikt om thuis mee aan de slag te gaan.

Vergoeding via werkgever of UWV? Zo werkt het!

  • Indien je een transitievergoeding van je werkgever gekregen heeft, kan je de training hiermee bekostigen
  • Indien je een uitkering hebt van UWV dan betaalt UWV, onder bepaalde voorwaarden, de training voor jou

⸻  meer informatie

Hulp nodig? Wij zijn er voor je!

Voor meer informatie over de sollicitatietraining kan je altijd contact met ons opnemen.

Neem contact op

AD onderzoek

Arbeidsdeskundig onderzoek

Je kunt momenteel niet (volledig) functioneren in je huidige functie, bijvoorbeeld door lichamelijke of psychische klachten. De Wet Verbetering Poortwachter verplicht zowel werkgever als werknemer om actief te werken aan jouw re-integratie. Een arbeidsdeskundig onderzoek kan hier onderdeel van zijn.

Wat houdt een arbeidsdeskundig onderzoek in?

Eén van onze arbeidsdeskundigen komt bij de werkgever op de werkplek langs. Er vindt dan een gesprek plaats met jou en met de werkgever, waarbij uitvoerig naar je functie, je beperkingen en je resterende mogelijkheden in kaart worden gebracht. Indien nodig wordt ook de werkplek bekeken.
Vervolgens wordt door onze arbeidsdeskundige een rapportage opgesteld. In deze rapportage wordt antwoord gegeven op onder andere de volgende vragen:

  • Ben je in staat om het eigen werk uit te voeren?
  • Is je eigen werk aan te passen?
  • Is er andere passende arbeid mogelijk in het bedrijf?
  • Als er geen herplaatsingsmogelijkheden zijn bij jouw eigen werkgever, welke re-integratiemogelijkheden resteren er dan?

Advies

Aan de hand van deze bevindingen stelt onze arbeidsdeskundige een advies op voor het verloop van de re-integratie. Zo kan er geadviseerd worden om je te laten re-integreren bij de huidige werkgever binnen dezelfde of een andere functie (re-integratie 1e spoor) of om op zoek te gaan naar een andere functie bij een andere werkgever (re-integratie 2e spoor). Indien blijkt dat jouw klachten dusdanig ernstig zijn dat je helemaal niet meer kan werken, zal de arbeidsdeskundige jou en de werkgever advies geven over hoe het traject dan verder zal verlopen.

⸻  meer informatie

Begeleiding

Na het advies van de arbeidsdeskundige is het duidelijk welke richting u en uw werkgever op moeten gaan. Indien u behoefte heeft aan begeleiding tijdens het verloop van de re-integratie, willen wij u graag van dienst zijn.

Neem contact op

Naar werk

Re-integratiedienst: 'Nieuwe kansen ontdekken!'

Heb je een ZW- of AG-uitkering en ben je in staat om te werken, bieden wij de dienst ‘naar werk’ aan. We gaan samen met jou aan de slag om ervoor te zorgen dat je het werk weer kunt hervatten. Dit kan in dienstverband zijn of als zelfstandig ondernemer.

01.


Eerst kennismaken, dan aan de slag!

Voor een goed verloop van het traject is het belangrijk dat er een ‘klik’ is tussen jou en onze consultant. Daarom vindt er eerst een uitgebreid kennismakingsgesprek plaats, zodat men elkaar leert kennen en de huidige situatie goed in beeld wordt gebracht.

02.


Een persoonlijk re-integratieplan voor jouw toekomst!

Indien er na de kennismaking sprake blijkt te zijn van een match, wordt er een re-integratieplan opgesteld. Hierin komen zowel de bevindingen van het kennismakinggesprek als van UWV te staan. Er wordt beschreven op welke manier er gewerkt wordt aan het eindresultaat: je kunt, eventueel na het volgen van scholing, het werk hervatten in dienstverband of als zelfstandig ondernemer.

03.


Van CV tot sollicitatie: wij helpen je!

De begeleiding die geboden wordt is afhankelijk van jouw situatie. Mogelijke onderdelen zijn het opstellen van het Curriculum Vitae, het schrijven van sollicitatiebrieven, sociale media en het volgen van een sollicitatietraining.

⸻  meer informatie

Maak kennis!

Voor meer informatie over ‘naar werk’ kan je altijd contact met ons opnemen.

Neem contact op

Jobcoach

Jobcoach

Je bent werkzaam bij een werkgever of je wilt graag ergens aan de slag, maar  hebt een arbeidsbeperking. Uiteraard ben je, net als alle andere werknemers, een toegevoegde waarde voor een bedrijf. Soms is het noodzakelijk dat je extra hulp krijgt bij het uitvoeren van jouw functie, om zo het maximale uit jezelf en het werk te halen.

Een gecertificeerde jobcoach van V&V Personeelsdiensten kan hierbij begeleiding bieden.

01.


Van kennismaking tot coaching: bouwen aan succes

Uiteraard vindt er eerst een kennismaking plaats tussen jou, de werkgever en de jobcoach van V&V Personeelsdiensten. Het is belangrijk dat er een ‘klik’ is. Vervolgens worden je beperkingen maar juist ook jouw mogelijkheden in kaart gebracht. Aan de hand van deze bevindingen wordt een coachingsplan opgesteld waarin alle afspraken worden vastgelegd en de werkzaamheden en de ontwikkelpunten worden beschreven.

02.


Met een jobcoach sta je er niet alleen voor!

Indien van toepassing speelt de jobcoach een grote rol in de introductie bij de nieuwe werkgever. De jobcoach zal ervoor zorgen dat iedereen weet wat ze van elkaar kunnen verwachten. Op de werkvloer ondersteunt de jobcoach jou met vakinhoudelijke vaardigheden, met andere woorden de uitvoering jouw functie. Daarnaast is er ook veel aandacht voor werknemersvaardigheden, zoals communiceren met collega’s en leidinggevende, werkritme ontwikkelen en structuur aanbrengen in het werk.

⸻  meer informatie

Maak kennis!

Voor meer informatie over jobcoaching kan je altijd contact met ons opnemen.

Neem contact op

Outplacement

Outplacementtraject

Wanneer je niet meer kunt/wil terugkeren in de oude functie, kan outplacement een oplossing bieden. Onze consultants begeleiden je in dit traject naar een nieuwe werkplek.

Het verloop van een outplacementtraject bestaat uit de volgende fasen:

De diagnosefase

Ten grondslag aan het outplacementtraject ligt onze visie dat, voorafgaand aan een succesvolle plaatsing, een helder beeld moet ontstaan van jou als werknemer. Je competenties, interesses en eventuele beperkingen worden uitvoering in kaart gebracht.

De jobfindingfase

Vervolgens wordt in de jobfindingfase gericht op zoek gegaan naar passende vacatures. Hierbij staat ons zeer uitgebreide netwerk centraal. Uiteraard wordt ook gekeken naar jouw eigen netwerk. Er is in deze fase veel aandacht voor het Curriculum Vitae, sociale media en de sollicitatiebrief, om zo je kansen te vergroten.

⸻  meer informatie

Nazorg

Vanzelfsprekend stopt onze dienstverlening niet wanneer een nieuwe werkplek gevonden is. Wij zullen je ook begeleiden bij de indiensttreding bij de nieuwe werkgever. Denk hierbij aan de afronding met de vorige werkgever, maar ook voor over bijvoorbeeld het nieuwe contract staan wij voor je klaar.

Neem contact op

1e en 2e spoor trajecten

Re-integratie 1e en 2e spoor

Je bent momenteel niet in staat om jouw functie (volledig) uit te voeren. Onze arbeidsdeskundige zal samen met jou, de werkgever en de bedrijfsarts bekijken welke beperkingen er zijn en zal vervolgens, door middel van een arbeidsdeskundig onderzoek, de resterende mogelijkheden in kaart brengen. Op deze manier kan er een vertaalslag gemaakt worden naar de mogelijkheden binnen het huidige bedrijf.

Wat is een 1e spoor traject?

Als blijkt dat je bij de huidige werkgever weer kan re-integreren, spreken we van re-integratie 1e spoor. Dit kan zijn binnen de eigen functie (bijvoorbeeld door een aanpassing van de werkplek) of op een andere functie binnen het bedrijf.

Wat is een 2e spoor traject?

Indien er bij de huidige werkgever geen passende mogelijkheden zijn voor je om het werk weer te hervatten, wordt bekeken welke re-integratiemogelijkheden er nog resteren. Er wordt onderzocht of er wellicht een functie gevonden kan worden buiten de huidige organisatie. In dat geval spreken we van re-integratie 2e spoor.

⸻  meer informatie

Begeleiding

Voor begeleiding tijdens een 1e of 2e spoor traject ben je bij V&V Personeelsdiensten aan het juiste adres. De gedegen uitvoering van onze dienstverlening bevordert jouw re-integratie.

Neem contact op

Werkfit maken

Stap voor stap terug naar werk!

Voor klanten met een ZW- of AG-uitkering die door beperkingen momenteel niet kunnen werken, bieden wij de dienst ‘werkfit maken’ aan. We gaan samen met jou op verschillende niveaus aan de slag, zodat je na het traject weer fit bent om te gaan re-integreren in werk.

01.


Eerst kennismaken, dan aan de slag!

Voor een goed verloop van het traject is het belangrijk dat er een ‘klik’ is tussen jou en onze consultant. Daarom vindt er eerst een uitgebreid kennismakingsgesprek plaats, zodat men elkaar leert kennen en de huidige situatie goed in beeld wordt gebracht.

02.


Een sterke basis voor een nieuwe start!

Indien er na de kennismaking sprake blijkt te zijn van een match, wordt er een re-integratieplan opgesteld. Hierin komen zowel de bevindingen van het kennismakinggesprek als van UWV te staan. Er wordt beschreven op welke manier er gewerkt wordt aan het eindresultaat: jou zodanig versterken dat je het werk weer kan hervatten.

03.


Van plan naar praktijk!

Indien het re-integratieplan door UWV wordt goedgekeurd, gaat de begeleiding van start. Zoals gezegd is de begeleiding erop gericht om jou te versterken, zodat je weer kan re-integreren in werk. Je krijgt tijdens het traject een realistisch beeld van de mogelijkheden op de arbeidsmarkt en de aandacht en inzet wordt gericht op het terugkeren in het arbeidsproces.

Tijdens de begeleiding is er sprake van de volgende hoofdactiviteiten:

  • Versterken van de werknemersvaardigheden;
  • Verbeteren van de persoonlijke effectiviteit;
  • In beeld brengen van jouw arbeidsmarktpositie.

⸻  meer informatie

Maak kennis!

Voor meer informatie over ‘werkfit maken’ kan je altijd contact met ons opnemen.

Neem contact op